Zwift 100kmAnul acesta din diverse cauze m-am antrenat destul de haotic, fara nici un target exact. De fapt am avut cea mai proasta țintă pe care puteam sa mi-o setez: sa îmi recapăt forma de anul trecut, când aveam un FTP de 252 Watti (cel putin teoretic din testul de 2 x 8 min a lui Chris Carmichael )

In Ianuarie 2015, după aproximativ 2 luni de pauza, abia am reușit sa fac un interval de 2 minute la 240 watti, comparativ cu 8 minute la 282 watti in 2014.

In februarie 2015 am reincercat sa fac testul de FTP si de data aceasta am reusit sa il termin. Rezultatul: FTP = 204 Watti (dupa aprox 2 luni de pauza, de la 252 watti)

Imediat dupa ce am reinceput sa urc pe bicicleta, m-am imbolnavit si iar a trebuit sa fac o pauza de cateva saptamani.

Am reinceput in Martie mai serios, iar in Aprilie FTP-ul a ajuns la 220 Watti, in Mai la 231 Watti. Tot in Mai am reusit sa urc pe podium pentru prima oara in viata mea, luand locul 3 la Road Grand Tour, etapa de la Seciu, tura scurta, categoria 30-39 ani. Am participat la tura scurta, nu la cea lunga ca in 2014, din cauza ca imi era clar ca nu am anduranta pentru 4 urcari de Seciu si nu aveam de gand sa termin tarandu-ma.

In iunie am mai facut un test, si spre bucuria mea m-am apropiat si mai mult de maximul din 2014: FTP 243 Watti. De atunci, din cauza unor perioade de pauza prelungite, in unele saptamani am incercat sa imi mentin nivelul, iar in altele sa cresc volumul(si sa scad intensitatea) pentru a forma o baza mai stabila, deoarece incepeam sa simt cum ma lasa cate un genunchi la turele mai intense.

Pentru a mentine un volum mai ridicat, am folosit Zwift mai mult si am inceput chiar si sa particip la cateva curse online. De obicei nu pot mentine un ritm foarte ridicat pe trainer, dar in aceaste curse mi-am depasit limitele cu siguranta. E greu sa te motivezi pentru o durata prea lunga cand esti singur in sufragerie si asculti muzica sau te uiti la TV. Dar cand esti in Zwift, impreuna cu mai multi ciclisti, si incerci sa nu ramai in urma pentru ca vei suferi si mai tare … rezultatul este cea mai buna medie de watti pentru 20 min si 1 ora. (cele incercuite cu rosu in imaginea de mai jos, sunt obtinute in curse Zwift)

De exemplu in ultima cursa in Zwift, la finalul celor 55 minute de suferință cu un normalized power de 239 Watti, am facut si un sprint de aprox. 400 watti, ajungand cu pulsul la 188 bpm. Este pentru prima oara cand reusesc sa urc pulsul atat de sus pe trainer, avand un maxim de 191 bpm obtinut la Road Grand Tour in 2013. Cand am inceput cursa nu mi-am propus sa trag foarte tare, dar se pare ca nu ma pot abtine, si la final a trebuit sa spal baltile de transpiratie.

Zwift 20 min and 1 hour max

Ce este clar si in acelasi timp trist pentru mine, ca nu am nici o tinta si am momente cand ma intreb pentru ce ma chinui singur ca un masochist. Cred ca imi place suferinta pana la urma. Dar totusi, cand apuc sa ies din casa pentru o tura, cand trec peste kilometri si/sau urcari fara sa ma doboare fizic, este o senzatie priceless. Ma face sa ma simt puternic, si pentru mine, un programator care a luat nota 4 la educatie fizica in facultate, este ceva măreț. :))